onsdag 6 april 2011

Polarstation Zebra svarar plötsligt!


Nu får jag ta och göra en sån däringa James Rolfe-preview och annonsera att det snart kommer upp ett inlägg! Denna gång har jag tänkt behandla dolda budskap i klassiska 80-talsrullar och varför de är överlägset mer effektiva propagandaverktyg än modern amerikansk film (jag kommer troligen nämna Sex and the city; ett fenomen som i sig förtjänar ett eget inlägg när jag väl plågat mig igenom filmerna).

Jag får skylla mina extrema uppehåll på folkhögskolors extremt sociala miljö och att jag blev smått nihilistisk av att till slut se Transformers 2 (som är fullkomligt genomusel på en mängd nivåer). Den historien ska dock inom sinom tid förtäljas för det är en Norénsk tragedi av episka proportioner..

Så håll i tyglarna för snart bär det av! Jag ska börja knarka kaffe, avinstallera eventuella spel, skära ner på sociala distraktioner och se varenda dålig film jag kan hitta, blandannat sex and the city 2 och I am number 4 (vilken jag utifrån trailern listat ut kommer vara en riktig likörtryffel)
Ska även redan ikväll se The Patriot med allas vår favorit Mel Gibson. Den har potential att vara usel den med.

Back to business!

/Peter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar